Om påståede uregelmæssigheder i forbindelse med håndhævelsen af betalingsanmodninger og påståede overtrædelser af EU-retten i det bulgarske retssystem

Petition is addressed to

0 signatures

0 signatures

This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Andrageren repræsenterer sin søn, der bor og arbejder i Spanien, og i hvis navn hun optog et realkreditlån i 2007 for at købe fast ejendom i Bulgarien. Hun beskriver proceduren i banken, planen for betalinger, rentesatsen og hævder, at der forekom uregelmæssigheder. Med henvisning til betalingsforsinkelser udstedte banken et betalingspåbud og indhentede en fuldbyrdelsesordre og et tvangsfuldbyrdelsesdokument. Andrageren hævder, at fuldbyrdelsesordren mod hendes søn blev udstedt, uden at anmodningen om en fuldbyrdelsesordre var blevet imødekommet, og uden at retten foretog en officiel undersøgelse af de angiveligt urimelige kontraktvilkår i kreditaftalen. Debitor anfægtede proceduren inden for fristen på to uger. Distriktsretten i Sofia foretog angiveligt ikke en ex officio-undersøgelse, men afviste debitors appel. I mellemtiden er den ejendom, der blev købt med et realkreditlån, blevet solgt på en offentlig auktion. Andrageren hævder, at EU-lovgivningen ikke er blevet anvendt korrekt, og at der mangler effektiv kontrol med banker og fogeder, selv om de bulgarske myndigheder gentagne gange er blevet anmodet om at rette op på denne situation, og der er foretaget visse ændringer i den civile retsplejelov. Andrageren anmoder også om at etablere en mekanisme, der skal kompensere ofrene for den skade, de har lidt på grund af den ulovlige anvendelse af sådanne betalingspåbud og fuldbyrdelsesprocedurer.

Tear-off stub with QR code

Petition details