Ingediend door Miglena Velikova (Bulgaarse nationaliteit) over vermeende onregelmatigheden bij de uitvoering van betalingsbevelen en vermeende inbreuken op het EU-recht in het Bulgaarse rechtsstelsel

Petition is addressed to

0 signatures

0 signatures

This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Indienster vertegenwoordigt haar zoon die in Spanje woont en werkt en in wiens naam zij in 2007 een hypotheek heeft afgesloten om in Bulgarije onroerend goed te kopen. Ze beschrijft de procedure die ze met de bank heeft doorlopen, het betalingsplan, de rentetarieven en stelt dat zich onregelmatigheden hebben voorgedaan. De bank stelde dat er sprake was van een betalingsachterstand, gaf een betalingsopdracht af en verkreeg een executoriale titel en een uitwinningsbevel en een dwangbevel. Indiener beweert dat de executoriale titel tegen haar zoon is afgegeven zonder bevel voor het toepassen van een executoriale titel en zonder dat de rechtbank de naar verluidt oneerlijke voorwaarden van de kredietovereenkomst officieel had onderzocht. De schuldenaar heeft binnen de termijn van twee weken bezwaar aangetekend tegen de procedure. De districtsrechtbank in Sofia heeft naar verluidt geen ambtshalve onderzoek verricht en het bezwaar van de schuldenaar is door de rechtbank verworpen. Ondertussen is het met de hypotheek gekochte onroerend goed op een openbare veiling verkocht. Indiener beweert dat het EU-recht niet goed is toegepast en dat er sprake is van een gebrek aan doeltreffende controle van de banken en deurwaarders, hoewel de Bulgaarse autoriteiten herhaaldelijk zijn verzocht om deze situatie aan te pakken en er enkele wijzigingen zijn aangebracht in het burgerlijk wetboek. Indiener verzoekt ook om het instellen van een mechanisme voor het compenseren van slachtoffers voor de schade die zij hebben geleden door de onrechtmatige toepassing van dergelijke betalingsbevelen en handhavingsprocedures.

Tear-off stub with QR code

Petition details