Salud

By Jose Ortega Ortega (Spanish) against the compulsory hospitalization plans of the Spanish government for asymptomatic positives in COVID-19

Petición a.

1 Firmas

Colecta terminada.

1 Firmas

Colecta terminada.

1. Iniciado 2020
  2. Colecta terminada.
  3. Preparar presentación.
  4. Diálogo con destinatario
  5. Decisión

Esta es una petición en línea Del Parlamento Europeo..

Expedición.
Esta petición también está disponible en Español. .

La petición está dirigida a: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Framställaren kritiserar den spanska regeringen för dess planer på att eventuellt göra isolering på hotell, idrottsanläggningar eller andra större anläggningar obligatorisk för medborgare som testas positivt för coronavirus men som inte uppvisar symtom, tillsammans med andra som har milda symtom. Denna potentiella åtgärd antas kunna förhindra nya smittfall. Inrikesministern Fernando Grande-Marlaska har sagt i en intervju i El Pais att ”tidig upptäckt” av nya fall är av avgörande betydelse, särskilt vad gäller de som uppvisar de första symtomen. Det viktigaste är att ”öka kapaciteten” att genomföra dessa snabba diagnostiska tester och att isolera medborgare som inte kan isoleras hemma. Fernando Grande-Marlaska har antytt att myndigheterna, under vissa omständigheter, kan komma att göra isolering i dessa anläggningar obligatorisk. De medicinska kriterierna för en nedtrappning kommer att undersökas, liksom exakt hur personer utan symtom ska isoleras. Åtgärden kommer att baseras på frivillighet, men om det är nödvändigt kommer alla rättsliga alternativ att undersökas, eftersom den grundläggande principen är att upprätthålla folkhälsan.

Enlace a la petición.

Imagen con código QR

Hoja desprendible con código QR

Descargar. (PDF)

Detalles de la petición

Petición iniciada: 23/06/2020
La petición termina: 22/06/2021
Región: Unión Europea
Categoría, Tema: Salud

Todavía no hay un argumento PRO.

Todavía no hay un argumento CONTRA.

Ayudar a fortalecer la participación ciudadana. Queremos que se escuchen sus inquietudes sin dejar de ser independientes.

Promocione ahora.