Environment

Namens Ecologistas en Acción - Palencia (Ecologen in actie - Palencia), over de herinrichting van het Jardinillospark in Palencia met Europese financiering voor regionale ontwikkeling

Petition is addressed to

1 signatures

1 signatures

This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Indiener verklaart dat de gemeenteraad van Palencia zijn goedkeuring heeft gegeven voor de geplande regeneratie en het herstel van het Jardinillospark met Europese financiering voor regionale ontwikkeling als onderdeel van de strategie voor duurzame stadsontwikkeling. Indiener uit zijn zorgen over het feit dat het plan het kappen van 73 bomen in het park omvat, wat 81 000 EUR zal kosten terwijl de totale begroting 2,3 miljoen EUR bedraagt. Indiener wil de groene long in het noordelijk deel van Palencia behouden. Indiener vraagt ook om details over de exacte bedragen die elk van de betrokken instanties en de EU bijdragen. Indiener vraagt waarom het project de oorspronkelijk geraamde kosten met 1 miljoen EUR heeft overschreden. Daarnaast verzoekt hij de openbare aanbesteding stil te zetten tot een technisch rapport is uitgebracht over het lot van de bomen in kwestie, de haalbaarheid van het gebruik van plantbeschermingsmiddelen of als dat niet mogelijk is, het kappen van de bomen en het herplanten van vergelijkbare inheemse soorten. Hij verzoekt ook de financiering stop te zetten hangende het onderzoek naar (niet-)naleving van de financieringscriteria en -doelstellingen van de EU en geïntegreerde en duurzame stadsontwikkeling.

Tear-off stub with QR code

Petition details