Construction

Namens “Comitato No Bretella – Sì Mobilità sostenibile – MO + altri”, gesteund door ongeveer 20 medeondertekenaars, tegen de aanleg van de verbindingsweg Campogalliano-Sassuolo

Petition is addressed to

1 signatures

1 signatures

This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Indieners wijzen er in verband met de aanleg van de verbindingsweg Campogalliano-Sassuolo op dat bij het project geen rekening wordt gehouden met de milieuduurzaamheid van het project en het project gebaseerd is op een reeks onjuiste beoordelingen. Kort samengevat betwisten indieners het recht van de regionale autoriteiten om besluiten te nemen zonder de gepaste transparantie van informatie en in strijd met de wetgeving van de EU inzake milieu en gezondheidsbescherming. Indieners hebben de nationale, regionale en lokale autoriteiten een aantal alternatieve weg- en spooropties voorgesteld om het personen- en goederenvervoer te rationaliseren, de vervuiling te verminderen en de verkeersveiligheid te verbeteren. Indieners verzoeken de instellingen van de EU om de verantwoordelijke autoriteiten te verzoeken een herziening uit te voeren en het verslag van de milieueffectbeoordeling, die op 12 januari 2004 werd goedgekeurd, bij te werken, het definitieve projectplan op te schorten en in ieder geval het begin van de werkzaamheden, dat in de lente van 2020 was gepland, uit te stellen.

Tear-off stub with QR code

Petition details