Health

Jubilados Macosa-Alstom Afectados por el Amianto -yhdistyksen puolesta, asbestittomasta Euroopasta

Petition is addressed to

4 signatures

Collection finished

4 signatures

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding
This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Vetoomuksen esittäjä vaatii, että säännökset, jotka koskevat asbestin poistamista julkisilta paikoilta ja paikoilta, joihin on yleinen pääsy, ja jotka mainitaan Euroopan parlamentin päätöslauselmassa asbestiperäisistä työterveysriskeistä ja mahdollisuuksista poistaa kaikki olemassa oleva asbesti (2012/2065(INI)), pannaan täytäntöön ennen vuotta 2028. Hän vaatii myös, että asbesti poistetaan työpaikoilta ja ympäristöstä ja että kaikki asbestiin liittyvät sairaudet luokitellaan ammattitaudeiksi. Vetoomuksen esittäjä vaatii, että Espanja noudattaa näitä kohtia poistattamalla asbestin haavoittuvista paikoista, kuten kouluista ja sairaaloista, ja määräämällä asbestinpoistotöiden valvonnan pakolliseksi, jotta asbestikuituja ei pääse ympäristöön.

Link to the petition

Image with QR code