Medio ambiente

Over de vereiste van een passende natuurlijke geologische barrière in de Italiaanse wetgeving over stortplaatsen

Petición a.

0 Firmas

Colecta terminada.

0 Firmas

Colecta terminada.

1. Iniciado 2020
  2. Colecta terminada.
  3. Preparar presentación.
  4. Diálogo con destinatario
  5. Decisión

Esta es una petición en línea Del Parlamento Europeo..

Expedición.
Esta petición también está disponible en Español. .

La petición está dirigida a: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Indiener klaagt erover dat bepaalde regio’s, met name Lazio en Molise, naar verluidt stortplaatsen hebben goedgekeurd zonder een passende milieu-effectbeoordeling en op plaatsen zonder zand of kiezels. Hij stelt dat daar steengroevemeren zijn gecreëerd, ook al zijn ze niet meer zichtbaar, waar inert en stedelijk afval, slib en asbest in ronddrijven, dichtbij het grondwater en beschermde gebieden. Verder veroordeelt indiener de wijziging die momenteel door het Italiaanse parlement wordt overwogen als deel van de procedure tot omzetting van Richtlijn (EU) 2018/850 over de circulaire economie (zie info 2) en de sectorale wetgeving tot omzetting van Richtlijn 1999/31/EG betreffende het storten van afvalstoffen (zie info 3), met het oog op het invoeren van het beginsel van gelijkwaardigheid tussen natuurlijke en kunstmatige geologische barrières. Dit zou onherstelbare schade toebrengen aan de EU-wetgeving, waarin is bepaald dat een kunstmatige barrière een natuurlijke barrière slechts mag aanvullen.

Enlace a la petición.

Imagen con código QR

Hoja desprendible con código QR

Descargar. (PDF)

Detalles de la petición

Petición iniciada: 28/08/2020
La petición termina: 27/08/2021
Región: Unión Europea
Categoría, Tema: Medio ambiente

Todavía no hay un argumento PRO.

Todavía no hay un argumento CONTRA.

Ayudar a fortalecer la participación ciudadana. Queremos que se escuchen sus inquietudes sin dejar de ser independientes.

Promocione ahora.