Om jobustabilitet for idrætslærere i de italienske grundskoler

La pétition est adressée à

0 signatures

Collecte terminée

0 signatures

Collecte terminée

1. Lancé 2020
  2. Collecte terminée
  3. Préparer la soumission
  4. Dialogue avec le destinataire
  5. Décision

Il s'agit d'une pétition en ligne du Parlement européen.

redirection
Cette pétition est également disponible dans Français .

La pétition est adressée à : Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Andrageren, som er idrætslærer i folkeskolen siden 2011, klager over den usikre beskæftigelsessituation for idrætslærere i grundskolen i Italien. Hun gør indsigelse mod de aftaler, der er indgået med denne kategori af lærere, og som omgår de normale ansættelseskontrakter og udelukker muligheden for at få kompensation for tabte timer i tilfælde af fravær på grund af sygdom eller af andre alvorlige familiemæssige årsager. Desuden er der ifølge andrageren ved udløbet af disse kontrakter ikke noget socialt sikkerhedsnet eller andre former for indkomststøtte. Andrageren henviser navnlig til nationale og regionale "amatørsportskontrakter", som omfatter et latterligt beløb på 15 EUR (brutto) pr. time, og som betales ikke hver måned, men mange måneder efter det faktiske arbejde. Andrageren opfordrer derfor Europa-Parlamentet til at gøre en indsats for at sikre, at der vedtages passende kontraktmæssige ordninger for at sikre den juridiske, faglige og sociale beskyttelse af denne lærerkategori og sikre, at undervisningen i de italienske primærskoler undervises af færdiguddannede inden for sportsvidenskab.

Lien vers la pétition

Image avec code QR

Fiche détachable avec code QR

télécharger (PDF)

détails de la pétition

Pétition lancée: 28/08/2020
Fin de la pétition: 27/08/2021
Région: Union européenne
Catégorie: Éducation

Pas encore un argument PRO.

Pas encore un argument CONTRA.

Contribuer à renforcer la participation citoyenne. Nous souhaitons faire entendre vos préoccupations tout en restant indépendants.

Promouvoir maintenant