Regio: België
Afbeelding van de petitie Zoersel Betondorp: bezwaarschrift omgevingsvergunning Heeren incl. ontbossing Otterhoeve
Bouwen

Indiener niet openbaar
Petitie is gericht aan
College Burgemeester en Schepenen Zoersel

0 handtekeningen

De petitie is afgesloten

0 handtekeningen

De petitie is afgesloten

1. Begonnen 2020
  2. Handtekeningeninzameling voltooid
  3. Ingediend
  4. Dialoog
  5. Beëindigd

De petitie is gericht aan: College Burgemeester en Schepenen Zoersel

Zoersel ‘betondorp’, of ‘groene long’. U beslist.

Waar is Zoersel voor gekend? Bossen, natuur, goede restaurantjes en vriendelijke mensen. Zo zou het moeten zijn.

Waar gaan we binnenkort voor bekend staan? “De Nieuwe Boomse steenweg”, met een overdaad aan megawinkels en shopping centra, files, geluidsoverlast, luchtverontreiniging, verkeersonveiligheid en redelijk wat miserie.

De laatste druppel, het laatste litteken in een quasi oneindige serie, daar willen we ons,samen met u, nu eens krachtig tegen verzetten. Te veel is te veel. Ons dorp kan dit niet meer hebben.

De hele groene residentiële woonparksite tussen Delhaize/Lidl en de woonzones van Ten Otter en ‘Park’ Lindendael wordt nu de prooi van projectontwikkelaars die er een nieuw complex willen neerpoten. Volgens het gewestplan is het perceel voor 95% gelegen in zone woonparken.

1) De natuur blijft intact? We moeten ons geen zorgen maken, ze gaan ook een paar jonge boompjes aanplanten. Correctie: er stonden echte bomen en die gaan verdwijnen voor een betonnen zee van mega-units en tientallen parkeerplaatsen. Het volledige perceel wordt ontbost.En dat druist in tegen de klimaatambitie 2030 van Zoersel zoals gepubliceerd en het ondertekenen van het Bomencharter.

2) Gemak en groei? Serieus? Ten nadele van bewoners, zwakke weggebruikers en lokale winkeliers.

We sommen het even op:

verkeersveiligheid voor onze kinderen: volgens mobiliteitstoets dagelijks 828 verkeersbewegingen in-en uitrijden waar voetgangers al over het fietspad moeten lopen.

verkeersoverlast en lawaai op een reeds verzadigde assluipverkeer aanpalende straten en wegen

waardevermindering woonpanden in de brede omgeving inboeten aan levenskwaliteit

Enkel de projectontwikkelaar wordt hier beter van, Zoersel niet.

Als u ook vindt dat we geen behoefte hebben aan een nieuwe, lelijke betonpuist die voor hinder en ongemak zorgt, maar die vooral de bouwregelgeving van Zoersel niet volgt, teken dan mee onze petitie: het een eerste stap in de goede richting.

Alvast bedankt.

We overhandigen deze petitie samen met het wettelijk bezwaarschrift dat alle overtredingen tegen wetsartikels opsomt aan het college van burgemeester en schepenen.

Reden

Bedankt voor je steun

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Gegevens met betrekking tot de petitie

Petitie gestart: 14-09-2020
De petitie eindigt: 20-09-2020
Regio: België
Categorie: Bouwen

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen