Traject Controle Kleine Amer (richting Ruisbroek) - Moerplas - Coolhemstraat

3. Overdracht
  4. Gesprek met ontvanger
  5. Beslissing

Ik ga ermee akkoord dat mijn gegevens worden opgeslagen. Ik bepaal wie mijn steun kan zien. Ik kan deze toestemming op elk moment intrekken .

Wist je dat de gemeente Puurs-Sint-Amands een van de gemeenten is met het laagste aantal trajectcontroles? Dat heb ik kunnen vinden op Trajectcontroles | Wegen en verkeer, waar in Puurs bij mijn weten enkel eentje staat op de N16 om Pfizer fatsoenlijk voorbij te rijden. Denk dat die de meeste belastingen in de gemeente betalen. Met de toename van sluipverkeer om de file aan de verbinding A12 - N16 te vermijden, proberen automobilisten tijd te besparen door extra gas te geven in onze straten. Hoewel onze straten beperkt zijn tot 50 km/u, rijden velen vaak (veeeel) sneller, zelf in het weekend... Dan zijn het de auto en moto testers die hier door de straten vliegen. Zou ze dit ook doen in de straat waar hun kinderen en/of kleinkinderen wonen en spelen? Moeten er eerst doden vallen voordat er actie wordt ondernomen? Wil je, net als ik, dat er maatregelen worden genomen om het te hard rijden in onze straten te verminderen? Dan nodig ik je uit om deze petitie te tekenen voor de installatie van trajectcontroles in onze straten.

Reden

Als vader van twee kinderen woon ik al vier jaar in de Kleine Amer richting Ruisbroek, waar het verkeer soms roekeloos is. Niemand in onze straat laat zijn kinderen alleen oversteken. Ik nam snel contact op met Alex Goethals, destijds schepen van mobiliteit, met de vraag of er wegversmallingen of bloembakken geplaatst konden worden, maar de gemeente vond dat onveilig. Uiteindelijk heeft Alex Goethals toch een trajectcontrole kunnen klaar krijgen in de Kleine Amer richting Ruisbroek.
Iedereen weet dat dit de sluiproute bij uitstek is om via Ruisbroek naar de A12 of Willebroek te gaan, zonder de files (max 10min) op de N16. Nu Alex Goethals vervangen is, wordt de trajectcontrole niet meer in de Kleine Amer geplaatst, maar in de Pullaarsteenweg, waar al verkeersremmende maatregelen genomen zijn. Ik vermoed dat ze me bij de gemeente als een lastpost beschouwen. Maar als er een trajectcontrole zou starten in beide richtingen bij de Kleine Amer 92 tot het einde van de Vooruitgangstraat, en vanaf het spoor bij de Coolhemstraat tot aan Moerplas, eindigend bij Moerplas 92 en dit in beide richtingen, zou dat de snelheid van hardrijders zeker temperen. Ik zal jullie stemmen verdedigen bij de gemeente en zal jullie persoonlijk op de hoogte houden.

Bedankt voor je steun, Yassine Hamdan uit Puurs-Sint-Amands
Vraag voor de initiatiefnemer

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Waarom mensen ondertekenen

Omdat de snelheid, normaal zone 30, flink aan de laars wordt gelapt. Ook de zones van 50 Km op het aangegeven traject, zoals in de petitie weergegeven, is voor velen gewoon een lachertje. Politionele snelheid controles zijn eveneens een rariteit, als er al eentje is, dan gebeuren die tussen 11.00 en 12.00 uur s'middags. Een tijdstip dat er het minste verkeer aanwezig is, daar de drukste momenten liggen tussen 06.30 en 09.00 uur en s'namiddags tussen 16.00 en 18.30 uur.
Hopelijk wordt er eindelijk eens iets ondernomen door het gemeentebestuur die vooral de auto hoog in het vaandel draagt, nog een gemeente van King-auto zeg maar.

Hulpmiddelen voor het verspreiden van de petitie.

Heb je een eigen website, blog of webportaal? Word pleitbezorger en verspreider van deze petitie. We hebben een banner, widget en API (interface) om op je site te zetten. Naar de gereedschappen

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen