Dierenwelzijn

Petitie voor het behoud van de wekelijkse dierenmarkt te Mol

Petitie is gericht aan
Vlaams Parlement
0 Ondersteunend

De petitie is afgesloten

0 Ondersteunend

De petitie is afgesloten

1. Begonnen april 2024
  2. Handtekeningeninzameling voltooid
  3. Ingediend
  4. Dialoog
  5. Beëindigd

De marktcommissie en de lokale horeca te Mol voeren actie voor het behoud van de Molse ‘Konijnenmarkt’ (dierenmarkt) die, reeds 140 jaar, elke week weer opnieuw doorgaat op "het Rondplein" te Mol.
Volgens de nieuwe Codex Dierenwelzijn mag de markt vanaf 2026 slechts acht keer per jaar plaatsvinden wat het einde van de dierenmarkt betekent en een traditie van 140 jaar die verloren gaat!
De dierenmarkt is een sociaal en cultureel gegeven zowel voor de bezoekers, de handelaars, het toerisme en de horeca in Mol. Onze dierenmarkt is daardoor ook tot ver over onze landsgrenzen bekend. Ook verschillende dierenartsen te Mol dragen elke week hun steentje bij en kijken met een kritisch oog toe op het goede dierenwelzijn tijdens onze markt.

Reden

Het is belangrijk om een traditie van 140 jaar te behouden.
De Molse dierenmarkt is een sociaal en cultureel gebeuren zowel voor de inwoners, de bezoekers, de horeca, de handelaars en het toerisme in Mol. Het is een dierenmarkt onder het kritisch toeziend oog van verscheidene dierenartsen die er op toekijken voor het goede welzijn van de dieren.

Bedankt voor je steun, Molse marktcommissie en de lokale horeca uit Molenbeek-Saint-Jean - Sint-Jans-Molenbeek
Vraag voor de initiatiefnemer

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen