Burgerrechten

3. Overdracht voorbereiden
  4. Gesprek met ontvanger
  5. Beslissing

De grootouders hebben het recht persoonlijk contact met het kind te onderhouden. [Alle broers en zussen hebben op elke leeftijd het recht persoonlijk contact met elkaar te onderhouden.] Datzelfde recht kan aan ieder ander persoon worden toegekend, indien hij aantoont dat hij met het kind een bijzondere affectieve band heeft. Dit is hoe de wet momenteel is.
Maar wat als er jarenlang geen contact is geweest. Tussen de grootouders en ouders. Vanwege een complex verleden.
Dit is toch absoluut geen meerwaarde voor de kleinkind(eren) Het probleem is dat er veel misbruik wordt gemaakt van deze wet. En hopelijk kunnen we dit nu aanvechten. Daarom ben ik op zoek naar mensen die in dezelfde situatie zitten. Samen zijn we sterk. Wij willen graag ons verhaal met jullie delen. Wij hebben er alles aangedaan om ons zoontje te weerhouden om zijn grootouders te zien buiten de muren van de bezoekersruimte.
Maar helaas is dit niet gelukt. Hopelijk kunnen we dit wel voorkomen in de toekomst voor andere ouders.   Ik kom zelf oorspronkelijk uit Nederland. Daar was dit geen waar geweest. Als de ouders vinden dat de grootouders om welke reden dan ook niet in contact mogen komen met elkaar. Moeten zij zich hierbij neerleggen.
Zouden jullie aub deze petitie willen ondertekenen.
Alvast bedankt voor jullie steun❤️

Reden

Er wordt veel misbruik gemaakt van deze wet

Bedankt voor je steun, Miquel Roza uit Hoboken
Vraag voor de initiatiefnemer

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen