Région: Limbourg

Behouden Pastorij Wimmertingen

La pétition est adressée à
Gouverneur van de provincie Limburg (België) Herman Reynders
1 Supporter

Collecte terminée

1 Supporter

Collecte terminée

1. Lancé août 2023
  2. Collecte terminée
  3. Préparer la soumission
  4. Dialogue avec le destinataire
  5. Décision

De pastorij, een gebouw dat onder beheer valt van de gemeente Hasselt, vormt een cruciale ruimte voor zowel onze chiroactiviteiten als de ontspanningsmogelijkheden van buurtbewoners. De verkoop ervan zou echter resulteren in beperktere ruimte voor onze chiro-activiteiten en als ontspanningsplek voor de lokale gemeenschap.

Raison

Chiro Wimmertingen en betrokken buurtbewoners willen graag onze stem laten horen tegen het voorgenomen plan om de pastorie weg te nemen. Deze historische plek heeft een speciale betekenis voor onze lokale gemeenschap en we geloven dat het behouden van de pastorie van groot belang is.
De pastorie is meer dan alleen een gebouw; het is een plek waar chiro en buurtbewoners kunnen ontspannen. daarnaast is het een verbintenis tussen 2 straten. Het heeft dienst gedaan als ontmoetingsplaats voor generaties lang en heeft een cruciale rol gespeeld in het versterken van de banden binnen onze gemeenschap. Als Chiro Wimmertingen hebben we zelf talloze momenten van samenzijn en activiteiten in en rond de pastorie ervaren, die hebben bijgedragen aan onze groei en verbondenheid als jeugdorganisatie. Het behoud ervan draagt bij aan het behoud van onze lokale identiteit en draagt bij aan de schoonheid van onze omgeving.
Daarom hebben we besloten om een petitie te starten tegen het wegnemen van de pastorie. We willen dat onze stem wordt gehoord en dat de besluitvormers begrijpen hoe belangrijk dit gebouw is voor ons. Onze petitie is een manier om solidariteit te tonen en het bewustzijn te vergroten over de waarde van de pastorie voor onze gemeenschap. We roepen iedereen op om zich bij ons aan te sluiten en hun steun te betuigen aan het behoud van dit waardevolle stukje Wimmertingen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de pastorie blijft bestaan als een levendig symbool van onze geschiedenis en gemeenschap.

Merci pour votre soutien, Chiro Uilenspiegel de Hasselt
Question à l'initiateur

Lien vers la pétition

Image avec code QR

Fiche détachable avec code QR

télécharger (PDF)

Pas encore un argument PRO.

Pas encore un argument CONTRA.

Contribuer à renforcer la participation citoyenne. Nous souhaitons faire entendre vos préoccupations tout en restant indépendants.

Promouvoir maintenant