Economy

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding
This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Indiener wijst erop dat de Europese Unie met ingang van 15 mei 2019 een bovengrens heeft gesteld aan de tarieven voor internationale telefoongesprekken en sms-berichten binnen de EU, waarmee zij de consument een grote dienst heeft bewezen. Met de invoering van de desbetreffende wetgeving is de paradox “roamen tegen thuistarief” echter blijven bestaan. Daarom is het nog altijd veel handiger om in je eigen lidstaat een simkaart uit een andere EU-lidstaat te gebruiken, zodat je elk telefoonnummer in de EU kunt bellen tegen je eigen nationale tarieven. Bijgevolg wenst indiener dat voor internationale telefoongesprekken binnen de EU eenzelfde regeling wordt getroffen als voor roaming binnen de EU, zodat internationale telefoongesprekken in het vervolg op dezelfde manier worden behandeld als nationale telefoongesprekken.

Link to the petition

Image with QR code