Derechos de los animales

Luonnonvaraisista linnuista: niiden tilanteesta, metsästyksestä ja niillä käytävästä kaupasta

Petición a.

0 Firmas

Colecta terminada.

0 Firmas

Colecta terminada.

1. Iniciado 2020
  2. Colecta terminada.
  3. Preparar presentación.
  4. Diálogo con destinatario
  5. Decisión

Esta es una petición en línea Del Parlamento Europeo..

Expedición.
Esta petición también está disponible en Español. .

La petición está dirigida a: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Vetoomuksen esittäjä toteaa, että Espanjassa suojelluista lähes 300 lintulajista 137 lajin eloonjääminen on jossain määrin uhattuna. Niistä 36 lajia on uhanalaisia ja 13 kriittisessä tilanteessa. Metsästys, luonnonvaraisten lintujen laiton kauppa, kuolemaan johtavat vaarat, kuten törmäykset tai sähköiskut, sekä elinympäristöjen häviäminen tai huononeminen ovat monien lintujen, erityisesti muuttolintujen, yleisimpiä kuolinsyitä. Espanjassa kuolee joka vuosi tuhansia lintuja suoraan ihmisiin liittyvistä syistä. Espanjan maantieteellisen sijainnin vuoksi sillä on valtava vastuu lintujen suojelemisesta: se on keskeinen alue muuttolintujen säilymiselle Euroopassa. Siellä elää myös 90 prosenttia Euroopan haaskalintupopulaatioista. Vetoomuksen esittäjä tuomitsee lintudirektiivin (luonnonvaraisten lintujen suojelusta 30. marraskuuta 2009 annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 2009/147/EY) rikkomisen ja kehottaa tutkimaan sen perusteellisesti ja pyytämään Espanjan hallitukselta selityksiä, jotta luonnonvaraisille linnuille ja erityisesti suojelluille muuttolintulajeille ja vakavasti uhanalaisille lajeille voidaan taata todellinen ja tiukka suojelu.

Enlace a la petición.

Imagen con código QR

Hoja desprendible con código QR

Descargar. (PDF)

Detalles de la petición

Petición iniciada: 28/08/2020
La petición termina: 27/08/2021
Región: Unión Europea
Categoría, Tema: Derechos de los animales

Todavía no hay un argumento PRO.

Todavía no hay un argumento CONTRA.

Ayudar a fortalecer la participación ciudadana. Queremos que se escuchen sus inquietudes sin dejar de ser independientes.

Promocione ahora.