Administratie

By Michel Simixis (Belgian) on a proposal for Treaty Reform in view of dealing with the Covid-19 caused economic crisis

Petitie is gericht aan

1 handtekeningen

Handtekeningeninzameling voltooid

1 handtekeningen

Handtekeningeninzameling voltooid

1. Begonnen 2020
  2. Handtekeningeninzameling voltooid
  3. Overdracht voorbereiden
  4. Gesprek met ontvanger
  5. Beslissing

Dit is een online petitie van het Europees Parlement .

doorsturen
Deze petitie is ook beschikbaar in Nederlands .

De petitie is gericht aan: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Framställaren förklarar att på grund av covid-19-krisen och redan befintliga ekonomiska problem kan en arbetslöshet på 40 % och hyperinflation vara överhängande. Han anser att EU bör hantera denna utmaning genom en fördragsändring, med tre odelbara beståndsdelar: upprättandet av en finanspolitisk union, en allmän minimiinkomst som garanteras av EU och en neutral EU-armé. Framställaren menar att den finanspolitiska unionen behövs för den generella finansieringen av denna politik, men för att det ska bli politiskt hållbart anser han att det bör kopplas till en EU-finansierad minimiinkomst för att undvika motvillighet för att undvika nationalistiska tendenser i samhället. Hyperinflation och arbetslöshet samt konsekvenserna av AI-revolutionen ökar behovet av denna minimiinkomst. I sista hand bör en neutral EU-armé, enligt framställaren, utgöra en del av denna politik.

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Gegevens met betrekking tot de petitie

Petitie gestart: 16-05-2020
De petitie eindigt: 15-05-2021
Regio: Europese Unie
Categorie: Administratie

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen