Gezondheid

3. Ingediend
  4. Dialoog
  5. Beëindigd

Per postcode krijgen de bewoners 2 dagen vrijheid. Dit wordt per gemeente bepaald.
Daarna minimaal 4 weken  voorzieningen dicht, behalve supermarkten, de zorg en andere cruciale beroepen. Zo nodig wordt de quarantaineplicht verlengd, maar hier gaan we niet vanuit. Het streven is om de verspreiding naar 0,5 per persoon te krijgen. Dit kan zo nodig aangepast worden.
Elke 2 weken vindt er een persconferentie plaats, zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en hoe het verder gaat.
Elk huishouden heeft 1 vaste bezoeker, exclusief kinderen onder de 12 jaar.
De avondklok wordt ingesteld van 20.00 uur ’s avonds tot en met 6.00 ’s morgens. Om tijdens de avondklok naar buiten te gaan, is een vergunning nodig.
Verder blijven de bestaande regels gelden.

Reden

Deze regels zijn, in mijn ogen, nodig om de coronaverspreiding terug te dringen. De eerste week hebben mensen meer vrijheid, zodat mensen weer wat optimistischer de andere 4 weken in kunnen gaan. De besmettingen lopen de eerste 2 weken waarschijnlijk nog op, maar daarna zouden de besmettingen snel af moeten lopen.

Bedankt voor je steun

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen