Regio: Italië
Afbeelding van de petitie Sostegno all’emendamento Borghi per la libertà di accesso alla scuola dell’infanzia.
Burgerrechten

Petitie is gericht aan
Parlamento italiano
9 Ondersteunend
0% bereikt 50.000 voor collectiedoel
9 Ondersteunend
0% bereikt 50.000 voor collectiedoel
  1. Begonnen 7-7-2024
  2. Handtekeningenactie nog steeds 6 dagen
  3. Overdracht
  4. Gesprek met ontvanger
  5. Beslissing

Ik ga ermee akkoord dat mijn gegevens worden opgeslagen. Ik bepaal wie mijn steun kan zien. Ik kan deze toestemming op elk moment intrekken .

La tua firma a sostegno dell’emendamento proposto dal Senatore Claudio Borghi per abrogare la legge Lorenzin, affinché la documentazione relativa alle vaccinazioni pediatriche non costituisca più requisito di accesso per i servizi educativi per l'infanzia e le scuole dell'infanzia, ivi incluse quelle private non paritarie.
Perché abbiano così piena attuazione gli art. 2, 3, 32, 33 e 34 della Costituzione.

Reden

A causa della “legge Lorenzin” migliaia di bambini non hanno accesso alle scuole dell’infanzia. Sostenere l’emendamento proposto dall’on. Borghi è solo il primo passo verso l’abrogazione integrale di tale legge e comunque permetterebbe già con il prossimo anno scolastico di ridare libero accesso a tutti i bambini alle scuole di ogni ordine e grado.

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Waarom mensen ondertekenen

Hulpmiddelen voor het verspreiden van de petitie.

Heb je een eigen website, blog of webportaal? Word pleitbezorger en verspreider van deze petitie. We hebben een banner, widget en API (interface) om op je site te zetten. Naar de gereedschappen

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen